Håbo kommuns logotyp. Länk till startsidan.
Läs mer här
phone
Lyssna på sidan Lyssna

Kesäleiri

Tervetuloa ilmoittautumaan ruotsinsuomalaiselle kesäleirille!

Oletko utelias suomalaisista juuristasi?

Håbon kunta järjestää 13. ja 14. kesäkuuta yhdessä Enköpingin kunnan sekä Uppsalan läänin Studieförbundet Vuxenskolanin kanssa ilmaisen päiväleirin lapsille ja nuorille. Leirillä osallistujat tutustuvat suomalaiseen kulttuuriin, ruokaan ja musiikkiin.

Leiri on tarkoitettu 6–15-vuotiaille lapsille ja nuorille, joilla on suomalaiset siteet tai jotka ovat kiinnostuneita suomen kielen oppimisesta ja suomalaisesta kulttuurista.

Lisää tietoa leirin ohjelmasta lähetetään ilmoittautuneille.

Paikkoja rajoitetusti.

Päivämäärä: 13. ja 14. kesäkuuta
Aika: kello 9.00-14.00
Paikka: Skeppsgården, Skeppsvägen 20, Bålsta

Ikäraja: 6-15- vuotiaat (alle 6-vuotiaat ovat tervetulleita mukaan yhdessä vanhemman sisaruksen tai huoltajan kanssa)

Ilmoittautumiset

Ilmoittautumiset viimeistään 19. toukokuuta: Studieförbundet Vuxenskolan Linkki toiselle sivustolle.

Järjestäjä

Håbon kunta, osa suomenkielen hallintoaluetta, yhteistyössä Enköpingin kunnan, Bålstan Suomalaisen Yhdistyksen sekä Studieförbundet Vuxenskolanin kanssa, Kielen ja kansanperinteen tutkimuslaitoksen (ISOF) tukemana

Yhteydenotot

Sähköposti: raisa.holm@habo.se

Sommarläger

Anmälan till det sverigefinska sommarlägret är nu öppen!

Är du nyfiken på dina finska rötter?

Den 13 och 14 juni arrangerar Håbo kommun ett gratis dagläger för barn och unga tillsammans med Enköpings kommun och Studieförbundet Vuxenskolan i Uppsala län. På lägret får deltagarna ta del av finsk kultur, mat och musik.

Lägret är för barn och unga mellan 6 och 15 år som har finsk anknytning eller som är nyfikna på finsk kultur och vill lära sig finska.

Mer information om programmet skickas i samband med anmälan.

Antalet platser är begränsat.

Datum: 13 och 14 juni 2024
Tid: klockan 9.00 - 14.00
Plats: Skeppsgården, Skeppsvägen 20, Bålsta

Ålder: 6-15 år (barn under 6 år är välkomna att delta tillsammans med ett äldre syskon eller en vårdnadshavare)

Anmälan

Anmälan sker senast 19 maj via Studieförbundet Vuxenskolan Linkki toiselle sivustolle.

Arrangör

Håbo kommun, del av finskt förvaltningsområde i samarbete med Enköpings kommun, Bålsta Finska Förening och Studieförbundet Vuxenskolan med stöd av Institutionen för språk och folkminnen (ISOF)

E-post: raisa.holm@habo.se

Sidansvarig: Kultur- och fritidsförvaltningen